12 cze, 17

W stoczni remontowej GRYFIA S.A. w Szczecinie znajduje się najnowszy nabytek Polskiej Żeglugi Bałtyckiej, prom CRACOVIA, który będziemy obsługiwać.
Podczas wizyty skupiliśmy się na stronie technicznej promu. Dobór właściwych środków smarnych jest niezmiernie ważny w kontekście przepisów dotyczących zawartości siarki w paliwie obowiązujących na Bałtyku.
Jednostka po niewielkiej modernizacji, będzie eksploatowana na linii Świnoujście – Ystad stanowiąc wahadło dla promu Mazovia. Nowa jednostka w pierwszy rejs wyruszy ze Świnoujścia 8 lipca br. o godz. 12.30.

M/f Cracovia będzie trzecim promem PŻB S.A. pływającym na tej linii i tym samym dołączy do obecnie tam eksploatowanych m/f Mazovia i m/v Baltivia.

Nowa jednostka posiada następujące parametry techniczno-eksploatacyjne:
Długość – 180m;
szerokość – 24,30m;
zanurzenie – 6,5m;
GT – 24,813;
liczba pasażerów – 650 pasażerów plus 55 załoga;
długość linii ładunkowej 2196 LM.
rok budowy – 2002r.

Cracovia (poprzednio Drujba) był eksploatowany na Morzu Czarnym. Prom spełnia wymogi wszystkich obowiązujących konwencji na tego typu statkach, a także wszystkie inne wymagania dotyczące uprawiania żeglugi.

Jednorazowo prom będzie mógł zabrać 650 pasażerów, 64 samochody osobowe oraz około 98 samochodów ciężarowych długich + 26 samochodów ciężarowych krótkich.

Poniżej dwa z czterech silników głównych – dziewięciocylindrowe Wartsila
20170609 103125 - Cracovia - Kolejny prom PŻB

Silnik główny z dołu20170609 104547 - Cracovia - Kolejny prom PŻB

Agregaty pomocnicze20170609 104437 - Cracovia - Kolejny prom PŻB

Główny pokład załadunkowy20170609 105056 - Cracovia - Kolejny prom PŻB

Verified by MonsterInsights